Direktlänk till inlägg 8 juni 2015

Kurshelg

Av Angel Johansson - 8 juni 2015 21:38


Ytterligare en kurshelg inom BodySense är slut och det känns lika tomt som alla andra gånger, om inte ännu starkare nu.

En helg med likasinnade-fast ändå så olika, det väcks så mycket tankar, känslor, reflektioner och diskussioner och framförallt en helt underbar och obeskrivlig värme. Att försöka förklara för någon utomstående är inte lätt, det behöver upplevas. En helg av djup, tårar, mycket skratt.

Jag vill skriva om mina helger främst för min egen skull, jag vill se min egen utveckling i det hela, hitta till det där lilla extra som får mig till att börja tro på mig själv. Jag har alltid varit en "hjälpare", jag vill helst kunnas finnas för allt och alla, jag har haft god magänsla och tillit och nu plötsligt har det där med tillit och att våga tro på sig själv blivit mina värsta fiender. Att börja dumförklara sig själv, att ifrågasätta, att vilja något så mycket att rädslan för att misslyckas är så stor att jag nästan låter det förstöra för mig - eller rädslan att lyckas?


Precis som att jag har svårt att prata så kan jag ha svårt att öppna mig, iaf verbalt. Min önskning till denna helgen var att våga börja prata mer och jag tycker att det gick väldigt bra, och fick det även påvisat att jag ska ha min tillit till mig själv.

I mitt huvud pratar jag hela tiden, långa konverstaioner med mig själv och andra, men det kommer inte ut i ord. Att skriva har alltid varit mycket lättare för mig. Dock finns det tillfällen när jag kommer på mig själv med att prata massor, lite som att stå utifrån och se på sig själv och lyssna och inse att jag kan ju prata massor om det bara är något jag brinner för.

Nästa steg för mig är att våga pröva ge andra behandlingar med, jag tror att jag behöver det för att någonstans inom mig få en liten slags bekräftelese på att jag kan- att någon ger mig feedback. Samtidigt som jag ger någon annan en behandling så skulle det även vara en utmaning och utveckling för mig själv-perfekt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angel Johansson - 7 december 2015 14:50


Igår var jag på en BodySense behandling och det var en väldigt bra behandling. Jag vet att jag måste jobba mycket med mig själv kring kommunikationen, jag måste våga prata och berätta. Jag har inga problem med att sätta ord på vad som sker i kroppen,...

Av Angel Johansson - 21 november 2015 20:44

Jag tänker ofta, snarare väldigt ofta att jag ska skriva mer på bloggen, speciellt efter att jag då och då haft nära vänner som frågat om jag fortfarande skriver... mitt svar blir oftast att jag ska, att jag tänkt ta tag i det men att det som vanligt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards